[O1] Moja skoda lubi... wiosnę?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 1wheler
    Classic
    • 2007
    • 18

    [O1] Moja skoda lubi... wiosnę?

    Jak by jeszcze dało radę zastąpić skróty dla wtajemniczonych czymś bardziej popularnym ))

    Co do braku rabatu to myślę, że to kwestia czasu kiedy się pojawi. Osobiście sądzę, że bardzo szybko.

    P.S. Poza tym ciekawe czy tylko mi nie działa konfigurator na stronie Skody.
  • michal77
    Ambiente
    • 2006
    • 113

    #2
    [O1] Moja skoda lubi... wiosnę?

    Cześć Wszystkim,

    piszę ten post gdyż ostatnio odczuwam wyraźnie, że autko dużo lepiej przyspiesza kiedy pogoda jest wiosenna :wink: (wyższa odczuwalna temperatura, mniejsza wilgoć w powietrzu itd.). Byłem na VAG-u i znajomy mechanik stwierdził, że nie domyka mi się EGR i stąd samochód czasami jest mocniejszy a czasami słabszy. Mam w planie zatkać całkiem EGR ale chciałbym dowiedzieć się czy na takie zachowanie sie silnika może mieć wpływ jakiś czujnik albo coś innego? Vag nie pokazał żadnego błędu związanego z czujnikiem ale może jednak jest coś nie tak...?

    Komentarz

    • adaś
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2006
      • 876
      • Volkswagen

      #3
      michal77,
      W AHF-ie można zatkać EGR i nie powinno to skutkować błędami w kompie.
      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

      Komentarz

      • Alberto
        Ambiente
        • 2006
        • 202

        #4
        czasami czytam o tym EGR i nie wnikałem o co z nim chodzi piszecie że można to zatkać i co silniejszy od czego to jest??????

        Komentarz

        • michal77
          Ambiente
          • 2006
          • 113

          #5
          wiem i dlatego chce go zatkać.
          Chciałem się tylko dowiedzieć czy na takie zachowanie EGR-u może mieć wpływ pogoda :roll: , a jeśli nie to co innego może dawać takie efekty. Wiem że to brzmi dziwnie ale na prawdę jak się robi ładnie (ciepło, sucho) to skodzina idzie o wiele lepiej.

          Komentarz

          • adaś
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2006
            • 876
            • Volkswagen

            #6
            Alberto,
            Trochę się lepiej zbiera i nie leci syf (sadza) do kolektora.
            Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
            a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
            Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
            O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

            Komentarz

            • metrotest
              Rider
              • 2006
              • 506
              • Volkswagen
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

              #7
              A może po prostu wymieniłeś opony na letnie? :wink:

              Komentarz

              • michal77
                Ambiente
                • 2006
                • 113

                #8
                Alberto,
                jak EGR pracuje dobrze to nie powinno byc różnicy ale jak się zacina i niedomyka to potrafi przymulać autko, spaliny idą do silnika cały czas nawet przy pełnym bucie...

                metrotest,
                nie..nie pośpieszyłem się i dalej mam zimówki :wink: ale poważnie odczuwam że autko idzie znacznie lepiej jak sie robi ładna pogoda..

                Komentarz

                • pleban
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 580

                  #9
                  a ja zawsze myślałęm, że jak zimno to TDI idzie lepiej

                  i organoleptycznie sam to sprawdziłem
                  była O1 1,6 102 KM
                  była O1 1,9 TDI 90 KM
                  była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                  był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                  jest Ford Tourneo Courier

                  Komentarz

                  • milleniusz
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 186

                    #10
                    ale poważnie odczuwam że autko idzie znacznie lepiej jak sie robi ładna pogoda..
                    Eee, powinno być odwrotnie. W końcu po to się montuje intercooler, żeby do cylinderków powietrze wtłaczać jak najzimniejsze, bo się wtedy więcej zmieści. Nie to, żebym lubił zimę, bo nie lubię. :]

                    I to powinno dotyczyć każdego silnika. Jak sądzę.

                    Komentarz

                    • loru
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4286
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      michal77,
                      jak się robi ładnie (ciepło, sucho) to skodzina idzie o wiele lepiej.
                      a może ty podświadomie bardziej butujesz przy suchym asfalcie niż mokrym czy ze śniegiem i dlatego masz takie odczucia.
                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                      Komentarz

                      • michal77
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 113

                        #12
                        Słuchajcie a może sprzęgło ślizgać jak jest zimno wilgoć? bo Ona niby ma moc ale nie ma tego ciągu który odczuwam jak jest cieplej i sucho.
                        Prawdę mówiąc nie czuję wyraźnego uślizgu na sprzęgle ale może...

                        Komentarz

                        Pracuję...